Skocz do zawartości

Forum Midgard używa plików "cookie". Przeczytaj Polityka Prywatności by znaleźć więcej informacji. By usunąć tę wiadomość, naciśnij przycisk po prawej: Akceptuję używanie "ciasteczek"


 Zdjęcie

(Temat Roboczy) Postulaty Midgard Roleplay

22 mar 2016

Dodał: Fang W Aktualności

Ze względu na doświadczenia z ostatnich odsłon Midgardu, głównie te nieprzyjemne, jesteśmy zmuszeni wprowadzić pewne nowe obowiązujące postulaty na serwerze Midgard Roleplay. Postulaty są nie zobowiązaniem co informacją o możliwych dalszych poczynaniach w funkcjonowaniu serwera i administrowaniu nim. Postulaty wydadzą się pewnie kontrowersyjne, ale zrywamy z większością starych metod, na rzecz nowych, miejmy nadzieję przynoszących lepsze skutki. Wprowadzamy te oto postulaty:

 

 

 

I. O regulaminie

Regulamin Midgardu nie jest absolutnie jakimkolwiek zobowiązaniem administracji do czegokolwiek. To zbiór zasad przeznaczonych głównie dla graczy. W żadnym wypadku nie należy go traktować jako prawdę ostateczną, bo najwyższe prawo jest najwyższym bezprawiem. Administracja zarzeka sobie absolutną możliwość odstępstw od regulaminu w przypadku jeśli wymaga tego sytuacja. Każda sprawa jest inna, i do każdej należy podchodzić indywidualnie. Regulamin dla administracji jest formą wskazówki, a dla gracza nakazu. Idzie za tym też fakt, że nadinterpretacja regulaminu na swoją korzyść, korzystanie z luk bo czegoś w regulaminie nie ujęto, jest przykładem blagierstwa. Osąd ostateczny wydaje administrator lub wybrany przezeń inny członek ekipy.

 

 

II. O kumoterstwie

Poważnym problemem ostatniej odsłony Midgardu było kumoterstwo, inaczej mówiąc kumplostwo bądź kolesiostwo. Administracja nie zamierza dawać wglądu kto z kim jakie utrzymuje relacje, ani też zabraniać komunikacji bo to niemożliwe. Natomiast wszelkie formy metagamingu, będą natychmiastowo wyłapywane i kontrolowane. Gracz przyłapany na zagrywce tego pokroju, otrzyma w zależności od stopnia czynu bana. Uznając że załatwienie komuś nowemu pozycji po znajomości będzie karane natychmiastową kasacją postaci, i banem permanentnym. (Dopuszczalną formą jest zgadywanie się na wspólną grę Roleplay [nie nadinterpretować!])

 

 

III. O gamemasteringu i postaciach kluczowych

Midgard na swej poprzedniej odsłonie słynął z tego że dano graczom absolutnie wszelkie możliwości kreacji rozgrywki. Jak sam twórca projektu przyznał, skończyło się to katastrofą w postaci masowych rebelii, CK, chorych akcji nie związanych z klimatem Gothica. Wymieniać mógłbym bez końca, a dyskusji na ten temat było aż za dużo. Dlatego wprowadzamy na Midgardzie konkretnie ustaloną fabułę i postacie główne, których stołki będą nienaruszalne, zaś same postacie kluczowe będą odgrywane przez członków ekipy. Wciąż dostępne będą funkcje różnych dowódców wykonawczych oraz tworzenia swoich organizacji, ale żeby nie powtórzyć sytuacji z 5 ciągle nowymi kapitanami straży, zdecydowaliśmy się własnie na ten krok. Aby poprzeć siłę owych postaci wprowadziliśmy w obozie surowe prawa, nie odbiegające od lore Gothica, i całkiem spory zasób strażników IC. Jeżeli nakryjemy graczy na nieuzasadnionych dążeniach do rebelii, idiotycznie wstawianych CK i tym podobnych, postacie które miały swój udział w powyższych występkach otrzymają karę nie wykluczając kasacji. Natomiast gracze którzy powiążą się w absurdalne sytuacje aby naruszyć fundamenty gry bez konkretnych powodów i uzasadnień otrzymają naganę. Miejcie to na uwadze, Midgard jest projektem roleplay, ale żeby roleplay funkcjonował, szkielet rozgrywki musi być twardy, inaczej będzie powtórka z rozgrywki. Drugą rzeczą jest sprawa rozwoju fabuły i gamemasterów. Gamemasterzy będą mogli tworzyć wątki na serwerze po uprzedniej akceptacji ekipy i będą mieli szersze pole do popisu w rozwoju wydarzeń gry. Do tej pory gamemaster był raczej pomocnikiem i nadzorcą gry, teraz prócz tego będzie mógł nieco ingerować w świat i kontrolować rozwój historii czy akcji w grze.

 

 

IV. O dysputach i pseudo-demokracji

Musimy już na samym starcie postawić sobie jedną sprawę jasno. Gracze którzy przychodzą na jakikolwiek projekt, uważają się za w zasadzie bóg wie kogo bo dokładają swoje tak zwane cegiełki w budowę rozgrywki. To wręcz mityczne stwierdzenie które ma pochodną z mentalności ogólnopolskiej. Nie mówię tego w celach obrazy, mówię to jako stan faktyczny który zaobserwowałem już dużo dużo wcześniej. Sytuacja jest natomiast zupełnie inna. Projekt Midgard jest własnością ekipy serwera, od początku do końca. Skrypterzy, modderzy, administratorzy i ludzie wkładający wysiłek w rozwój tego projektu w sposób zasadniczy, mają wyłączność do praw tego projektu. Prawda, Midgard jest tworzony z myślą dla graczy, ale nie jest własnością. Toteż żaden gracz nie jest upoważniony do wmawiania administracji co dla ich projektu byłoby lepsze, tylko dlatego że gra, a jeżeli administracja nie przystanie na pomysł to obrazi się i odejdzie. Nikogo tu nie przechowujemy ani nie przytrzymujemy, naszym obowiązkiem jest pilnować porządku a nie trzymać stronę i potakiwać na każde absolutnie widzimisię gracza który na samym serwerze nie przesiedział dłużej niż paru tygodni. Administracja może zaczerpnąć porady graczy w niektórych kwestiach, ale aby zachować stabilność, nie zamierzamy dawać sobie wejść ponownie na głowę przez postronne osoby. Administracja będzie trzymać stronę projektu, i stronę graczy którzy działają na jego korzyść a nie na szkodę.

 

 

V. O karach

Midgard wcześniej słynął z tego że mało osób było karanych za cokolwiek. Tym razem zastrzegamy sobie prawo do trzymania porządku na serwerze bardziej surowymi karami. Będzie to działało na zasadzie Ostrzeżenie > nagana pierwsza (W zależności od stopnia występku, wystosowana będzie odpowiednia sankcja karna np. odebranie pozycji w obozie, rewizja ekwipunku itd.) > nagana druga (Ban czasowy bądź permanentny.) Projekt nie będzie więcej miejscem dobroczynnym jeżeli gracze nie będą potrafili się do niego dostosować. 

 

 

VI. O farmieniu i statsiarstwie itp.

Kolejną zmorą Midgardu było statsiarstwo i farmienie oraz terminatorstwo. Nowy system craftingu i zbieractwa będzie bardziej zabezpieczony przed tymi próbami. Samo statsiarstwo jednak, próby pięcia się w górę po łebkach i dotarcia na jakieś wystrzelone pozycje będą utrudniane jak nie przez system to przez samych gamemasterów. Gramy życie w kolonii, przestańcie traktować to jako MMO, czerpcie przyjemność z klimatu jaki oferuje gra. Jesteśmy gotowi przymknąć oko na wiele rzeczy pod warunkiem że ludzie przestaną robić i nam (i głównie samym sobie) pod górkę.

 

 

 

VII. O fabule oraz nijaczeniu

Na Midgardzie częstym zjawiskiem było nijaczenie postaci oraz wymyślanie fabuły na własną modłę.Od teraz lore zawarte i zatwierdzone przez ekipę serwera na stronie, w uniwersum oraz w innych wątkach, jest oficjalnym lore gry do którego należy się stosować. Nie żądamy wiedzy szczególnej z każdego aspektu, ale minimum ogólnej na temat historii i postaci. Grając na Midgardzie słyszałem historię o tym że przeróżne postacie pod barierą siedzą od 15 lat, szok, skoro teoretycznie w lore Midgardu bariera istnieje gdzieś 4-5... Niedostosowanie się do historii zawartej na forum będzie karane, to samo tyczy się grania na pozycjach typu mag i dowalania teorii z przysłowiowej d*py na temat bogów, opowiadanie o historii Jarkendaru (Tak, nawet takie zdawało mi się gdzieś usłyszeć.) Błędne reprezentowanie stanowisk (Strażnik rzucający "Ty p*zdo!" oraz inne określenia które do gry pasują jak pięść do oka. O słownictwie w grze podpunkt niżej.) To są same smaczki prezentujące jak bardzo nisko upadł ten serwer, i akcje tego typu będą oczywiście karane a gracze nie potrafiący stworzyć postaci dopasowanej do realiów i pozycji będą degradowani. Nikt nie jest niezastąpiony, a dać grać byle komu trzonową funkcję, nieważne jak głupią i nieznaczną, to większy błąd niż by funkcja stała pusta. Kolejnym elementem jest tworzenie postaci rodem z Gry o Tron albo innego badziewnego serialu. Nie muszę się już na ten temat wypowiadać, można się wzorować, ale totalne zrzynki i próba zmiany klimatu gry jak nie trudno się domyślić spełznie na manowcach.

 

 
VIII. O słownictwie, i udziwnieniach językowych.
"Nad lśniącym blaskiem słońca strumieniem, szła dziewczyna w odzieży siermiężnej, napotkał ją Innos potężny, przemówiłwszy do niej głosem niczym uderzenie w dzwon mosiężny, utkiwszy w niejszej głowie, ze słowem, proroctwem o wojaku mężnym." O co chodzi? o tworzenie języka w grze na modłę pseudo-sarmacką + pseudo-wiedźmińską + pseudo-średniowieczną. Język w Gothicu jest przystępny bo nie zawiera archaizmów i nadmiernie stosowanego języka staroświeckiego. Nie ma co prawda słowa o pociągach czy samochodach, ani wyrażeń z innych epok, ale jest on prosty i zrozumiały. Co jest problemem? kiedy na Midgardzie kopacze walą o chędożeniu albo inne różne bzdury. Takie coś nie przejdzie, nie ten klimat, chcesz pochędożyć to wracaj do Wiedźmina. Druga sprawa, dodawanie unowocześnionych wyrażeń i nie pasujących do gry jak rozumie się samo przez się jest również zabronione. No i przechodzimy do trzeciej części, czyli bluzgi... Gracze Midgard-Roleplay nieraz stosowali zbyt dużą liczbę bluzg IC. Do tej pory było to tolerowane, ale im dalej w las tym więcej drzew. Niektórzy tak cisnęli mięsem usprawiedliwiając że taką stworzyli postać, że po prostu czytało się ich komicznie. Bluzgi do tej gry nie pasują, nie ważne czy Piranha ograniczyła ze względu na Pegi 12, czy inną tego typu operację. Postacie w Gothcu nie musiały kląć aby wyrazić swoje niezadowolenie czy inne emocje. "Ty sukinsynu!", "Cholera, co za potwór!", może moje osobiste odczucie ale brzmi to lepiej niż... "Kurrr***a! Co za potwór!" "Ty skur**synu." Każda "ku**a" czy inne przekleństwo rzucone przez postać IC brzmi... głupio, drewnianie. Dlatego, ograniczcie ilość bluzg do minimum, nadmierne rzucanie mięsem poskutkuje warnem za zniesmaczanie rozgrywki.
 
 
 

O podejściu do postulatów, i czy to w ogóle jest takie straszne...

Dla wielu system powyższy brzmi jak próba jakiegoś kompletnego rozwalenia gry. Jakbyśmy próbowali wprowadzić totalitaryzm na Midgardzie. Prawdą jest że Midgard zawsze był prywatnym projektem, z tą różnicą że administracja traktowała wszystko pobłażliwie. Postulaty które widzicie u góry nie są innowacyjne, nie są nowe, i przede wszystkim na Midgardzie były nieoficjalnie od samego początku. Nikt natomiast z ówczesnej ekipy nie chciał wkładać wysiłku w ich spisanie czy egzekwowanie. Dla graczy którzy czują się pokrzywdzeni patrząc na te punkty, czuję współczucie, gdyż postulaty które znajdują się wyżej nie tyczą się osób które przyszły tutaj się dobrze bawić i dbały o to by być w porządku wobec siebie i innych. Czy nazwiecie to hipokryzją, czy też obrazicie się kompletnie na serwer, nie wnikam w to i nie zamierzam wnikać. Wyrażanie swojego zaniepokojenia na forum czy w prywatnych wiadomościach nie zmieni nic w tym wypadku. Ci którzy chcą zagrać, przystaną nawet na takie kuriozalne warunki. Ci którzy nie chcą zagrać, cóż, znajdą w powyższych postulatach tylko powód aby tego nie robić. A to już nie jest naszą decyzją jak w takim wypadku kto postąpi.

  521 Wyświetleń · 0 Odpowiedzi


Facebook

Ostatnie tematy

Ostatnio dodane posty

  • GeraltZdjęcie
    Come back! ;)

    Geralt - kwi 03 2018 21:32

    :wub:

  • IngvarZdjęcie
    Come back! ;)

    Ingvar - lut 07 2018 20:52

    Szkooooooda! :c  Może stanie się jakiś cud, jeśli tak - to będę pierwszym w kolejce do gierk...

  • AmbasadorZdjęcie
    Come back! ;)

    Ambasador - sty 30 2018 19:53

    Niestety, ale powrót Midgardu nie będzie miał miejsca. Zgred już dawno zdecydował, że jeśli to ni...

  • GeraltZdjęcie
    Come back! ;)

    Geralt - sty 27 2018 16:25

    Midgard wracaj ^^ Nie odchodź.

  • FangZdjęcie

    Ze względu na doświadczenia z ostatnich odsłon Midgardu, głównie te nieprzyjemne, jesteśmy zmusze...

Nowi użytkownicy

  • IreneuszZdjęcie
    1. Ireneusz

    Dołączył: lip 07 2016 18:42

  • MarekZdjęcie
    2. Marek

    Dołączył: lip 07 2016 18:40

  • troglodytabezsercaZdjęcie
    3. troglodytabezserca

    Dołączył: lip 07 2016 15:42

  • JanPiotrekZdjęcie
    4. JanPiotrek

    Dołączył: lip 07 2016 15:37

  • BarnabaZdjęcie
    5. Barnaba

    Dołączył: sie 26 2015 23:49

Podręczna Nawigacja

Smiley face

  • 15213 Napisanych postów
  • 1934 Wszystkich użytkowników
  • Ireneusz Najnowszy użytkownik
  • 201 Najwięcej aktywnych

5 aktywnych użytkowników (w ciągu ostatnich 30 minut)

0 użytkowników, 5 gości, 0 anonimowych   (Wyświetl pełną listę)


Portal v1.4.0 by DevFuse | Based on IP.Board Portal by IPS